وبلاگ رسمی سئوشو

وبلاگ رسمی سئوشو

وبلاگ رسمی سئوشو

وبلاگ رسمی سئوشو

وبلاگ رسمی سئوشو

  • ۰
  • ۰

ساندویچ پنل چیست ؟

[caption id="attachment_941" align="alignleft" width="309"]ساندویچ-پنل-چیست ؟ ساندویچ پنل چیست ؟[/caption]

ساندویچ پانل ها ترکیباتی مرکب و سبک می باشند که از طرفین بین دو صفحه محصور شده اند و در وسط آنها یک لایه عایق قرار گرفته است .

این لایه عایق که ما بین صفحات قرار دارد ، بسیار نرم و سبک بوده و دارای خواص ویژه فیزیکی است .

دلیل نامگذاری ساندویچ پانل یا ساندویچ پنل (sandwich panel) بر روی این ترکیب این است که به یک ساندویچ همبرگر شبیه می باشد .

پوسته انواع ساندویچ پانل های تولید شده در شرکت ماموت به گونه ای طراحی و ساخته شده که در برابر بار و فشار زیاد و عوامل محیطی دارای پتانسیل مقاومتی بالایی باشند .

هم اکنون سه نوع ورق برای این منظور در بازار موجود است : 1- ورق آلوزینک 2- ورق آلومینیوم 3- ورق گالوانیزه

قابل بیان است که جنس هسته این ساندویچ های ساختمانی باید نرم و قابل انعطاف باشد . عمدتا برای هسته ساندویچ پانل ها از موادی چون پلی یورتان ، پشم سنگ ، پشم شیشه و پلی استایرن استفاده میگردد که شرکت ماموت به دلیل خواص منحصر به فرد پلی یورتان این فوم را به صورت تزریقی در ساندویچ پانل های خود به کار می گیرد .

امروزه به دلیل خواص ویژه این ترکیبات (سبک بودن در مقایسه با سایر مصالح سنتی ، از لحاظ اقنصادی بسیار مقرون به صرفه تر از مصالح دیگر، بالا بودن عمر مفید ، ظاهر زیبا و تنوع در رنگ بندی ، مقاومت بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی ، نصب سریع و راحت و صرفه جویی در زمان ، عایق رطوبت و برودت و حرارت و صوت و ... ) کاربردهای ساندویچ پانل بسیار زیاد بوده و استفاده ازساندویچ پانل ها بسیار معمول گردیده و تا حد زیادی جای مصالح قدیمی را گرفته است .

امروزه در خیلی از پروژه های تجاری و صنعتی و مسکونی و در کارخانجات صنعتی و صنایع تولیدی از ساندویچ پانل سقفی ماموت با کیفیت بالا استفاده میگردد.

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی