وبلاگ رسمی سئوشو

وبلاگ رسمی سئوشو

وبلاگ رسمی سئوشو

وبلاگ رسمی سئوشو

وبلاگ رسمی سئوشو

  • ۰
  • ۰

 

ساندویچ پانل برای سقف های قوس دار نشانی این است که این سازه علاوه بر کارایی بالا در زمینه ساخت و ساز، در طرح های معماری خاص نیز یکی از بهترین مصالح می باشد.

به طور کلی می توان گفت طبیعت و ماهیت ساندویچ پانل در سختی و سبکی تعریف می شود و این سازه یک تناسب ایده آل برای به کارگیری در انواع پروژه های جدید خواهد بود.

یکی از این ایده ها به کارگیری ساندویج پانل در سقف های قوس دار می باشد.

قبل از هرچیز باید با مفهوم ساندویچ پانل آشنا شویم. در جامعه امروزی و با توجه به رشد روز افزون جمعیت و نیاز به ساختمان و مسکن ، افزایش سرعت و ساخت سبک سازی یکی از مهمترین عوامل در صنعت ساختمانی می باشد.

یکی از روش های سبک سازی ساختمان ها کاهش وزن بار بر روی ساختمان است که این امر با استفاده از پنل ساندویچی پیش ساخته صورت می گیرد.

در حقیقت ساندویچ پانل به عنوان یکی از مصالح سبک ساخت و ساز شناخته می شود که برای بسیاری از کاربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ساندویچ پانل از دو بخش اصلی تشکیل شده است.

نخست هسته میانی عایق که معمولا حجیم است. دیگری ورق های واقع در دو طرف هسته که بسیار قوی و معمولا نازک هستند.

عموما ساندویچ پانل ها با دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تولید و معرفی می شوند.

از طرفی پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری نیز به دسته های دیگری تقسیم می شوند که در زیر به آنها اشاره شده است.

 

 

 

 

 

انواع ساندویچ پانل

 

 

در چند سال اخیر افزایش قابل توجهی در استفاده ساندویح پانل ها به چشم خوره است  که این امر به علت عایق صوتی و حرارتی بالای این سازه می باشد.

هم چنین می توان به ویژگی های دیگر ان نظیر استفاده در معماری های خاص، شست و شوی سریع ، نصب آسان و . . اشاره کرد که باعث شده ساندویچ پنل را به محبوب ترین عنصر ساخت و ساز تبدیل کند.

 

استفاده از ساندویچ پنل برای سقف قوس دار

 

ساندویچ پنل به دلیل داشتن ویژگی های متعدد باعث شده است تا هیچ محدودیتی برای معماری های خاص وجود نداشته باشد.

این بگونه ای است که در انواع صنایع برودتی ،سردخانه، سرویس های بهداشتی درمانگاه های صحرایی، نمازخانه ، اماکن آموزشی، تعمیرگاه سیلر، انواع سوله، دفاتر کارگاهی، پست نگهبانی ،ویلاهای یک الی دو طبقه ای ، کانکس، کانتیرها،ورزشگاه ها، و… مورد استفاده قرار می گیرد.

اما مهمترین ویژگی ای که ارزش کارایی این محصول را بالا می برد به کارگیری از ساندویچ پانل در سقف قوس دار است.

نصب ساندویچ پانل پیش ساخته به روی سقف های قوس دار به این معنی است که هیچ محدودیتی برای استفاده از پنل ها در طرح های معماری وجود نداشته.

همین دلیل است که امروزه شاهد اجراهای سقف های قوس دار با این سازه ساختمانی هستید.

 

کانکس با سقف قوس دار از جنس ساندویچ پانل

کانکس به عنوان یکی از پر استفاده ترین سیستم های ساخت و ساز به شمار می آید. امروزه شاهد آن هستیم که تمامی کانکس ها به شکل مستطیل و سقفی مسطح ساخته نمی شوند.

به دلیل استقبال بالا از کانکس از جنس ساندویچ پانل باعث شده است که  ظاهری زیبا به خود گرفته و در طرح ها و انواع مختلف نظیر کانکس با سقف قوس دار طراحی و ساخته شود.

یکی از این موارد طراحی سقف قوس دار با کمک ساندویچ پنل می باشد.

 

ساخت کانکس با سقف قوس دار

کانکس از جنس ساندویچ پانل با شکل های گوناگونی بر اساس نیاز کاربر ساخته می شود حال این کانکس های قوس دار می توانند برای استفاده به عنوان ویلا ، درمانگاه یا موارد اضطراری مانند زلزله ساخته شوند.

قیمت مناسب کانکس نسبت به سایر مصالح ساختمانی آن را به یک عنصر کاربردی محبوب تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است که اجرای ساندویچ پنل برای سقف قوس دار در ابعاد مختلفی امکان پذیر است.

شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با تیم فروش ساندویچ پانل ماموت در وب سایت ما در تماس باشید و تمامی سوالات و خواسته های خود را مطرح سازید.

 

  • ۹۷/۰۶/۲۴
  • سعید احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی