وبلاگ رسمی سئوشو

وبلاگ رسمی سئوشو

وبلاگ رسمی سئوشو

وبلاگ رسمی سئوشو

وبلاگ رسمی سئوشو

۲۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ساندویچ پانل آلوزینک:

نوعی از ساندویچ پانل است که در آن از ورق های آلوزینک به عنوان لایه های محافظ استفاده می شود که در این ساندویچ پانل شما می توانید از زنگ نزدن ورق آلوزینک اطمینان داشته باشید زیرا ورق آلوزینک حتی با خط و خش و شکستگی هم زنگ نمی زند،این پانل ضد زنگ بصورت ورق ۴۰ یا ۴ دهم ارزان میتوان تهیه کرد .

 

ساندویچ پانل ضد حریق

بسیار مناسب برای تولیدی ها و واحد های صنعتی به دلیل اینکه ضد حریق بوده و عایق مناسب حرارت است و می تواند از پخش شعله ها جلوگیری کند،این ساندویچ پانل قیمت بالایی دارد .

ما قادر به ارائه قیمت مستقیم ساندویچ پانل در وب سایت برای ساندویچ پانل ارزان قیمت نیستیم که این کاربه چند دلیل بوده است :

این ساندویچ پنل ها از مشتقات زیادی اعم از فلزهای مختلف ، ورق های گالوانیزه ، ورق آلوزینک ، ورق آلومینیوم ، فوم پلی یورتان ، فوم پلی استایرن و …  تشکیل شده است .

که هر کدام از این مواد لازم برای ساخت ساندویچ پانل  با توجه به تغییر و نواسانات فی بها قیمت ها در بازار باعث نوسان قیمت در ساندویچ پانل ها نیز می شوند .

بنابراین ما باید هر روز سایت را به روز کنیم که این امر زمان بر و مشکل است ..
با توجه به کاربرد ساندویچ پانل و متراژ پانل مورد نیاز پروژه قیمت توسط مشاورین و متخصصان ما تخمین زده می شود و نمی توان از راه دور به برآورد قیمت دقیقی رسید .

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده از شما بازدید کنندگان و مشتریان عزیز خواهشمندیم برای اطلاع دقیق از قیمت انواع ساندویچ پانل ها  مشاورین ما تماس حاصل فرمایید و یا با استفاده از ایمیل با فرستادن نقشه ای از پروژه مورد نظر و متراژ مورد نظر خودتان ، از قیمت اطلاع پیدا کنید.

  • سعید احمدی
  • ۰
  • ۰

 

مزایای انواع فوم ساندویچ پانل

 

فوم عایقی که در ساندویچ پانل ها و در بین دو ورق محافظ عایق مورد استفاده قرار می گیرد، ضمن اینکه باید دارای وزن سبکی باشد، باید از انعطاف پذیری و نرمی مناسبی نیز برخوردار باشد. عموما فوم میانی استفاده شده در ساندویچ پانل ها از جنس پلی یورتان، پشم سنگ، پلی استایرن و XPS می باشد. هرکدام از این فوم ها خواص و کاربردهای گوناگونی در ساندویچ پانل ها و همچنین نوع استفاده از آن ها را ایجاد می کند. در اصل باید بگوییم که هرکدام از این عایق ها دارای مزایا و معایبی هستند که باید به آنها بصورت جداگانه و مجزا پرداخت. ما در اینجا برخی از مزایای انواع فوم ساندویچ پانل و همچنین معایب آن را بیان کرده ایم.

  • سعید احمدی
  • ۰
  • ۰

مشخصات ساندویچ پنل

ساندویچ پنل ها بر اساس نوع ورق به کار رفته، مدل عایق استفاده شده، ضخامت و میزان فشردگی آن قیمت گزاری می شود. امروزه بیشتر از پلی اورتان به دلیل سبک بودن، مقاومت آن در برابر صدا،سرما و گرما و حرارت و ... مورد استفاده قرار گرفته است ورق های به کار رفته از جنس فولاد مبارکه،  آلیاژ آلومینیوم و روی می باشد.ورق های فولاد به دلیل قدرت رنگ پذیری پایین و آلومینیوم نرم بودن جنس فلز در برابر ورق های دیگر از کیفیت پایین تری برخوردار می باشد .

ورق آلوزینک شرکت ماموت برای تولید ساندویچ پنل ها از کره وارد می شود و خواص روی و آلومینیوم بر روی ورق در مواقع مخدوش شدن و هر عامل دیگری  باعث جلوگیری از زنگ زدگی و تغییر رنگ آن می شود.

ساندویچ پنل از دو لایه ی آهنی سبک  که وسط آین دو لایه آهنی یک لایه ی عایقی نرم، سبک و مستحکم قرار دارد.که ترکیب این لایه ها با هم بسیار قدرتمند و مستحکم در برابر هر گونه مخدوشی می باشد.

انواع ساندویچ پانل از لحاظ کاربرد

ساندویچ پنل از دو نوع ساندویچ پانل سقفی و پانل دیواری می باشد:

ساندویج پنل در صنایع امروز  به علت پایین بودن هزینه ساخت آن مورد استفاده بسیاری قرار گرفته است.

کاربرد ساندویچ پنل در صنایع مختلف را میتوان در ساخت کانکس ، کانتینر، سوله ،کارخانه های مختلف صنعتی و ... و کلیه ی ساخت ها مورد استفاده قرار داد.

از ویژگی های استفاده از ساندویچ پنل میتوان از سهولت در انجام دادن کارها ،قابلیت کاهش انتقال حرارت، صوت ،رطوبت و همچنین استفاده مجدد همان ساندویچ پنل در موارد و پروژه های دیگر ، مقاومت در برابر آتش سوزی  و استفاده های بسیار دیگری نام برد.

ساندویچ پنل ها بر اساس نوع ورق، نوع عایق ، ضخامت و میزان فشردگی قیمت گذاری می شود.

نوع ساندویچ پانل در صنایع مختلف با توجه به نوع استفاده از عایق متفاوت است . پس باید دقت داشت در هنگام خرید ساندویچ پنل را برای کجا و  چه مکانی با چه شرایط آب و هوایی می خواهید مورد استفاده قرار دهید.

برای اطلاع از شرایط و قیمت فروش ساندویچ پانل با کارشناسان وبسایت در تماس باشید.

  • سعید احمدی
  • ۰
  • ۰

. ساندویچ پانل ها محصولات پیش ساخته بزرگی می باشند که معمولا شامل دو لایه ورق فلزی بوده، با یک هسته ثابت که به عنوان عایق بین آن هاست. دو لایه ورق آن از ورق آلوزینک(ترکیب آلمینیوم و زینک)،گالوانیزه(آهنی است که با روی پوشانده شده باشد) و آلمینیوم می باشد وعایق ساندویچ پانل ها از موادی مانند پلی یورتان، پلی استایرن، XPS ،پشم سنگ و پشم شیشه تولید می شوند.

چند ویژگی اصلی ساندویچ پانل از جمله ویژگی های بسیار زیاد ساندویچ پانل ها می توان به موارد روبرو اشاره کرد: ساندویچ پانل مقاوم در برابر زنگ زدگی و مواد شیمیایی، ساندویچ پانل مقاوم در برابر حشرات، ساندویچ پانل محافظ محیط زیست ، سبکی ، اجرای سریع سازه های مورد هدف، ساندویچ پانل غیرقابل اشتعال و مقاوم در برابر آتش‌سوزی، ساندویچ پانل مقاوم در برابر باد و رانش زمین و زلزله، ساندویچ پانل عایق رطوبت، گرما، صدا و نور

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل بسیار کمتر از ساختن یک متر مربع دیوار بوسیله مصالح دیگر می باشد.

با توجه به شرایطی که در بالا به توضیح دادیم استفاده از ساندویچ پانل کاری معقولانه به نظر می رسد

و مورد توجه کارفرمایان به دلیل ارزان بودن قیمت ساندویچ پانل و افزایش سرعت انجام پروژه قرار گرفته است.

ساندویچ پانل دیواری یکی از بهترین گزینه‌ها جهت پوشش دیوارهای فضاهای صنعتی، سردخانه‌ها، کانکس‌ها، ساختمان‌های پیش‌ساخته، اتاقک های تمیز و… می‌باشد. ابعاد ساندویچ پانل با عرض مفید 14/1 متر و عرض غیر مفید 16/1 متر و در طول 00/12 متر سهولت در طراحی فضاها را فراهم می‌کند. گستره ضخامت از ۴ تا 1۵ سانتی‌متر در این نوع ساندویچ پانل امکان ایجاد پوششی مناسب جهت آب و هواهای مختلف را فراهم می‌کند و همچنین در رنگ های سفید ، آبی ، سبز ، کرم ، طوسی ، قرمز ، نارنجی در اختبار مشتری قرار می گیرد. ساندویچ پانل دیواری در نما، دیوار پارتیشن و سقف استفاده می‌شود. کاربردی عمومی آن عبارتند از ساختمان‌های صنعتی، اداری و تجاری، سالن‌های ورزشی، انبارها و نیروگاه ها . همچنین ساندویچ پانل دیواری برای استفاده در ساختمان‌های صنایع مواد غذایی و صنایعی که خواستار اتاق های تمیز می باشد، مناسب می‌باشد.

نصب ساندویچ پانل دیواری به دلیل حساسیت و قیمت ساندویچ پانل باید توسط افراد مجرب و متخصص انجام شود.برای نصب ساندویچ پانل های سقفی از بالابر استفاده کرده و اینکار به دلیل سبک بودن ساندویچ پنل ها سریع و آسان صورت می گیرد. همچنین ساندویچ پانل های سقفی نسبت به ساندویچ پانل های دیواری باید از کیفیت بالاتری برخوردار باشند به دلیل اینکه سقف بیشتر از دیوارها در برابر نور خورشید، باران و برف قرار میگیرد. به همین دلیل باید استحکام بیشتر و کیفیت بالاتری داشته باشند.


  • سعید احمدی
  • ۰
  • ۰

 

ساندویچ پانل کانکس

 

کانکس:

کانکس ها محفظه ها یا اتاقک هایی هستند که برای مواردی که نیاز به جابه جایی های متعدد هست و همچنین برای کاربردهای مختلف بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند.

موارد استفاده کانکس:

عموما کانکس ها برای مواردی چون سرویس های بهداشتی جاده ای، محل نگهبانی در ساختمان ها، دفاتر کار، مراکز امداد و نجات جاده ای، بیمارستان های صحرایی، مراکز نظامی و پلیسی، سردخانه های سیار و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

[caption id="attachment_950" align="alignnone" width="800"]ساندویچ پانل کانکس نمای داخلی کانکس[/caption]

انواع کانکس:

کانکس ها انواع مختلفی دارد که از انواع آن کانکس استاندارد، اسکیددار و تاشو سردخانه ای است که هرکدام به دو نوع متحرک و ثابت تقسیم می شوند. چنانچه دیوارها، کف و سقف کانکس ها را با ساندویچ پانل پوشانده و ساخته شده باشد به آن ساندویچ پانل کانکس گویند.

ساندویچ پانل کانکس جهت آماده سازی و تولید کانکس ها استفاده می شود و کانکس تولید شده در کارگاه ها و قرارگاه ها و مکان های نظامی و خیلی مصارف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کانکس ساندویچ پانل:

کانکس ساندویچ پانل، کانکسی را گویند که در ابعاد آن از ساندویچ پانل استفاده می شود.

در اکثر موارد دیوارها، کف و سقف کانکس ها را با ساندویچ پانل ها تولید می کنند. این نوع کانکس ها به دلیل استفاده از ساندویچ پانل، مطمئنا عایق خوبی در برابر گرما و سرما می باشد و در جاهایی که حفظ حرارت و همچنین رعایت بهداشت و ایمنی نیاز باشد بسیار مفید و مناسب است.

انواع کانکس های ساندویچ پانل:

کانکس های متحرک (mobile conex): که دارای چرخ می باشد و قابل حرکت و جابجاشدن است.

کانکس های ثابت (fixed conex): که می توان برای مدت زمان زیادی در یک جای ثابت از آن استفاده کرد.

 

[caption id="attachment_952" align="aligncenter" width="650"]ساندویچ پانل کانکس ساندویچ پانل کانکس[/caption]

 

کاربرد ساندویچ پانل کانکس:

از پرکاربرد های ساندویچ پانل ها، همین ساندویچ پانل کانکس می باشد.

همانطور که گفته شد ساندویچ پانل ها از پر استفاده ترین مصالح در ساخت کانکس هستند.

همچنین برای داشتن عایقی مقاوم در کانکس ها از ساندویچ پانل ها استفاده می شود.

ساندویچ پانل هایی که در کانکس بکار برده می شود باعث جلوگیری از نفوذ باران یا هر عامل طبیعی دیگر در این کانکس ها می شود.

از موارد استفاده کانکس ساندویچ پانل هم می توانبه موارد زیر اشاره کرد:

کانتینر ها

پشت بند تریلرها

اورژانس

سردخانه

آزمایشگاه ها

بیمارستان های صحرایی

 

  • سعید احمدی
  • ۰
  • ۰

ساندویچ پنل در نمای ساختمان

 

کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان یکی از موارد بی شمار استفاده از این ماده در صنایع مختلف می باشد.

از لحاظ طرز قرار گیری در نما، المانهای مختلف تشکیل دهنده بناها را می توان در سه لایه پشت سرهم به ترتیب زیر بیان کرد:

1- قاب فولادی اصلی، که ستونها، تیرهای اصلی و بادبندها را در بر می گیرد.

2- فولاد کمکی شامل تیرریزی و ریلهای جانبی است.

اعضای فولاد کمکی در ساختمان دارای سه هدف می باشند.

  • تکیه گاه بودن برای پوشش
  • انتقال بار واردشده بر پوشش به قاب اصلی
  • گیرداری اضافی برای اعضای فولادی اصلی فراهم خواهد کرد.

 

3- جهت پوشش روی سقف و دیوارها می باشد.

کارکرد این پوشش را می توان در موارد زیر بیان کرد:

  • جداکردن فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان
  • انتقال بار ساختمان به فولاد کمکی
  • بالابردن گیرداری فولاد کمکی
  • عایق بندی گرمایی و صوتی
  • جلوگیری از گسترش آتش سوزی
  • هوابندی ساختمان

 

ساندویچ پانل های سقفی:

از ساندویچ پانلهای سقفی برای مواردی که سقف باید سبک باشد، استفاده می شود. به همین منظور، سقف باید شیب دار ساخته شود. لازم به ذکر است که شیب می توان بسیار کم باشد حتی در برخی سیستم ها شیب یک درجه می باشد. ساندویچ پانل های سقفی در کارخانه ها با توجه به ابعاد ساختمان ساخته می شوند.

دو سر و کناره های هر پانل به گونه ای آماده می شوند که درزهای آب بند و محکمی را بتوان به راحتی در محل، اجرا کرد. پانلها به فریم بندی زیرین متصل می شوند. غالبا این فریم ها تیرریزی از پروفیل های فولادی می باشد. پیچهای مته ای خودرو باعث اتصال فریم ها می شود.

لبه پانلهای سقفی و جزئیات آن با قطعات کاربردی دیگر که توسط همان تولید کننده ساخته شده، همچون بازشوها، آبروهای کناره و پنجره های سقفی سازگار می باشد.

 

[caption id="attachment_916" align="aligncenter" width="1024"]کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان کاربرد ساندویچ پانل در نمای ساختمان[/caption]

 

مشخصات فنی ساندویچ پانل سقفی:

سیستم های ساندویچ پانل سقفی به صورت زیر تقسیم می شود:

1- پانل های پیچ پیدا:

پانل های پیچ پیدا که برجستگی های سطح مقطعشان به شکل پله های ذوزنقه ای است و همچنین در آنها ورق بیرونی در کنار و انتهای پانل، طول بیشتری نسبت به ورق زیرین دارد. این پانل ها برای سقفهای دارای شیب 4 درجه و بیشتر مناسب هستند که با روش همپوشانی کناری و همپوشانی انتهایی قرار دارند.

2- پانل های پیچ مخفی:

پانل های پیچ مخفی که در سقف های با شیب تا 1 درجه می توانند استفاده شوند، پروفیلی دارند که به گونه ای طراحی شده که دارای اتصال مخفی باشند. درزهای کناری در سطح مقطع این پانل ها در روی تاجهای مقطع تعبیه شده است. باتوجه به این امر این پانل ها همپوشانی کناری به صورت پانل های پیچ پیدا ندارند.

مناسب تر است این پانل ها از تاج شیروانی تا پایین شیب شیروانی یک تکه باشند تا از همپوشانی انتهایی نیز جلوگیری شود.

 

ساندویچ پانل های دیواری:

از ساندویچ پانل ها در دیوارها و همچنین نمای ساختمان نیز استفاده می شود. ساندویچ پانل های دیواری در دو جهت خواب عمودی یا افقی به کار برده می شوند.

پروفیل سطح خارجی می تواند به اشکال زیر باشد:

  • ذوزنقه ای
  • شانه ای
  • شطرنجی
  • صاف

در ساندویچ پانل های دیواری اکثرا پیچ مخفی هستند.

 

مشخصات پانل های دیواری:

ضخامت فلز ساندویچ پانل دیواری، در ورقهای خارجی فولادی یا آلومینیومی  0.5 تا 0.7 میلیمتر است.

ضخامت پانل با توجه به ظاهر پروفیل ورق خارجی و همچنین نوع عایق، از 40mm تا 100mm می باشد. کمترین ضخامت پانل، متناظر با عبوردهی گرمایی 0.45 وات بر مترمربع درجه است. هسته های ضخیمتر، عملکرد گرمایی بهتری به ارمغان آورده، مقاومت مکانیکی و سختی بیشتری را به وجود می آورد.

عرض ساندویچ پانلهای دیواری در اندازه های مختلفی در بازه 30 تا 120 سانتی متر تولید می شوند. ساندویچ پانل های با هسته پلی یورتان تزریق شده، معمولا تا 10 متر و حتی بیشتر هم تولید می شوند.

 

پوشش در ساختمان به غیر از سقف و نما معمولا شامل اجزای دیگری چون پنجره ها، نورگیرها، هواکش ها و آبروها هم خواهد بود. نکته قابل توجه این است که طراحی بهینه سازه ساختمان، آن قدر که به تک تک اجزای بالا بستگی دارد، به اندرکنش آنها هم بستگی دارد. به این ترتیب طراحان باید برای طراحی سازه همه ی اجزا را باهم در نظر بگیرند.

  • سعید احمدی
  • ۰
  • ۰

لیست قیمت ساندویچ پانل سقفی/ پانل دیواری


 

لیست قیمت ساندویچ پانل شرکت ماموت

کد نام کالا ضخامت نوع ورق عرض قیمت
401 ساندویچ پانل سقفی 4cm آلوزینک 100cm تماس با شرکت ماموت
402 ساندویچ پانل دیواری 4cm آلوزینک 116cm تماس با شرکت ماموت
403 ساندویچ پانل سقفی 5cm آلوزینک 100cm تماس با شرکت ماموت
404 ساندویچ پانل دیواری 5cm آلوزینک 116cm تماس با شرکت ماموت
405 ساندویچ پانل سقفی 6cm آلوزینک 100cm تماس با شرکت ماموت
406 ساندویچ پانل دیواری 6cm آلوزینک 116cm تماس با شرکت ماموت
407 ساندویچ پانل سقفی 7cm آلوزینک 100cm تماس با شرکت ماموت
408 ساندویچ پانل دیواری 7cm آلوزینک 116cm تماس با شرکت ماموت

 


 

لیست قیمت ساندویچ پانل شرکت دپو پانل

کد نام کالا ضخامت نوع ورق عرض قیمت
401 ساندویچ پانل سقفی 4cm آلوزینک 100cm 106,000 تومان
402 ساندویچ پانل دیواری 4cm آلوزینک 116cm 108,000 تومان
403 ساندویچ پانل سقفی 5cm آلوزینک 100cm 110,000 تومان
404 ساندویچ پانل دیواری 5cm آلوزینک 116cm 112,000 تومان
405 ساندویچ پانل سقفی 6cm آلوزینک 100cm 114,000 تومان
406 ساندویچ پانل دیواری 6cm آلوزینک 116cm 116,000 تومان
407 ساندویچ پانل سقفی 7cm آلوزینک 100cm 118,000 تومان
408 ساندویچ پانل دیواری 7cm آلوزینک 116cm 120,000 تومان

 


 

لیست قیمت ساندویچ پانل شرکت اطلس پانل

کد نام کالا ضخامت نوع ورق عرض قیمت
401 ساندویچ پانل سقفی 4cm آلوزینک 100cm 106,000 تومان
402 ساندویچ پانل دیواری 4cm آلوزینک 116cm 108,000 تومان
403 ساندویچ پانل سقفی 5cm آلوزینک 100cm 110,000 تومان
404 ساندویچ پانل دیواری 5cm آلوزینک 116cm 112,000 تومان
405 ساندویچ پانل سقفی 6cm آلوزینک 100cm 114,000 تومان
406 ساندویچ پانل دیواری 6cm آلوزینک 116cm 116,000 تومان
407 ساندویچ پانل سقفی 7cm آلوزینک 100cm 118,000 تومان
408 ساندویچ پانل دیواری 7cm آلوزینک 116cm 120,000 تومان

 


 

لیست قیمت ساندویچ پانل شرکت ایلیا پانل

کد نام کالا ضخامت نوع ورق عرض قیمت
401 ساندویچ پانل سقفی 4cm آلوزینک 100cm 106,000 تومان
402 ساندویچ پانل دیواری 4cm آلوزینک 116cm 108,000 تومان
403 ساندویچ پانل سقفی 5cm آلوزینک 100cm 110,000 تومان
404 ساندویچ پانل دیواری 5cm آلوزینک 116cm 112,000 تومان
405 ساندویچ پانل سقفی 6cm آلوزینک 100cm 114,000 تومان
406 ساندویچ پانل دیواری 6cm آلوزینک 116cm 116,000 تومان
407 ساندویچ پانل سقفی 7cm آلوزینک 100cm 118,000 تومان
408 ساندویچ پانل دیواری 7cm آلوزینک 116cm 120,000 تومان

 


 

  • سعید احمدی
  • ۰
  • ۰

ساندویچ پانل چیست

نام ساندویچ پانل به دلیل ساختار و شکل ظاهری آن می باشد زیرا ساختاری شبیه ساندویچ داشته و از دو لایه بیرونی تشکیل شده که فومی عایق بین این دو لایه قرار دارد که جنس آن دارای اهمیت ویژه ای است و به دو صورت ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تولید می شود.

 

رنگ ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها دارای 12 طیف رنگی می باشند از جمله رنگ های سفید، کرم، زرد، قرمز، طوسی، یشمی،نقره ای، بنفش، آبی، سبز

 

چرا ساندویچ پانل

• قابلیت شستشو دارد.

• دارای وزن سبکی است.

• عمر سازه را افزایش میدهد.

• دارای رنگ های متنوع است.

• عایق صوتی بسیار مناسبی است.

• دارای ظاهری زیبا و مناسب است.

• قابلیت استفاده در تمامی مناطق، حتی در ارتفاعات.

• نگهداری و پاکیزگی آن به راحتی صورت می پذیرد.

• در هزینه های سرمایشی و گرمایشی صرفه جویی می کند.

• در قیاس با سایر مصالح ساختمانی مقرون به صرفه تراست.

• استفاده بهینه از فضاهای خالی و دستیابی به فضای مفید بیشتر.

• استفاده از آنها در طرح های خاص و قابلیت انعطاف پذیری آن ها.

• صرفه جویی در هزینه های پی سازی و اسکلت بندی ساختمان ها.

• قابلیت جابجایی داشته و نصب و اجرای آسان، راحت و سریعی دارد.

• در برابر حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله، رانش زمین، باد، طوفان و ...

• مقاومت در مقابل حلال ها و ضد خوردگی در برابر محیط هایی که دارای خاصیت اسیدی و بازی هستند .

 

شرکت ماموت با داشتن چندین سال سابقه در زمینه ساخت انواع ساندویچ پنل ازجمله ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل پلی یورتان، ساندویچ پانل پلی استایرن و ... و ارائه آن به بازارهای داخلی و خارجی توانسته بسایری از نیازهای صنعت را تامین کند و به شما عزیزان در جهت رسیدن به اهدافتان یاری نماید. متخصصین و مشاورین این امر هر گونه سوالی در این زمینه از جمله نوع و قیمت ساندویچ پانل، فواید ساندویچ پانل ماموت، انواع ساندویچ پانل، کاربرد آنها و... که در ذهن شما عزیزان می باشد، پاسخگو هستند.

  • سعید احمدی
  • ۰
  • ۰

اجزا ساندویچ پنل

 

ساندویچ پنل

یکی از مهمترین و پرکاربردترین مصالحی که درساخت ساختمان و انواع سازه پیش ساخته بکار می رود ساندویچ پانل می باشد. این سازه مدرن در دنیای امروزی به خصوص کشورهای پیشرفته اروپایی و آسیایی بسیار بکار می رود و مزیت های بسیاری دارد. ازجمله برتری آن نسبت به مصالح ساختمانی سنتی وجود یک متریال مورد استفاده، سادگی و راحتی در نصب و اجرای آن می باشد.

پنل ها دارای انواع مختلفی هستند ولی همه آنها دارای سه لایه هستند که لایه میانی آنها به عنوان عایق پانل بوده و از جنس های مختلف می باشد. لایه میانی یا هسته ساندویچ پانل نرم و قابل انعطاف بوده و از پشم شیشه، پشم سنگ، پلی اورتان، پلی استایرن بوده و لایه های خارجی آن که فوم میانی را پوشش می دهد از ورقهای فلزی نظیر آلومینیوم، آلوزینک، گالوانیزه می باشد.

 

انواع ساندویچ پانل بر اساس کاربرد

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل دیواری

 

انواع ساندویچ پانل براساس ورق

• ساندویچ پانل پلی یورتان

• ساندویچ پانل پلی استایرن

• ساندویچ پانل اکس پی اس

• ساندویچ پنل پشم سنگ و پشم شیشه

 

ویژگی های ساندویچ پانل

 یک ساندویچ پانل خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد :

• عایق در برابر صوت و حرارت باشد.

• در مقابل حلال ها دارای مقاومت باشد.

• دارای رنگ بندی متفاوت و متنوعی باشد.

•  قابلیت شستشو و نظافت داشته باشد.

• نصب و اجرای راحت و سریع داشته باشد.

• عایقی بسیار قوی برای حفظ انرژی باشد.

• کاملا بهداشتی بوده و از نفوذ حشرات جلوگیری کند.

• در برابر حوادثی از جمله رانش زمین و زلزله مقاوم باشد.

• قیمت تمام شده ای پایین تر از دیگر مصالح داشته باشد.

• در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی وزنی پایین داشته باشد.

 

کاهش هزینه در ساندویچ پانل

برای اینکه قیمت ساندویچ پانل را بدانیم باید به جنس عایق آن و همینطور ورق های مورد استفاده در آن توجه کنیم زیرا هریک از این ورق ها ویژگی های مخصوص به خود را داشته و در مناطق مختلف بر اساس شناخت این ویژگی ها انتخاب و به کار برده می شوند.

ولیکن برای کاهش هزینه در ساندویچ پانل ها میتوان به جای استفاده از دو  ورق برای لایه های خارجی از یک رو ورق استفاده کنیم و یا اینکه ضخامت آنها را پایین بیاوریم. راه دیگر کاهش هزینه ها در آنها کاهش گامهای بکار رفته در آنهاست مثلا به جای پنج گام از سه گام استفاده کنیم.

  • سعید احمدی
  • ۰
  • ۰

سوله

 

سوله چیست

سوله به سازه ای فلزی که دارای شیب تعیین شده بر اساس محاسبات خاص می باشد می گویند. شیب این سازه براساس محاسبات فنی محاسبه می شود. سوله ها به صورت اشکال مختلفی طراحی و ساخته می شوند.

 

اجزا سوله

• ستون

• بادبند

• استرات

• سایه بان

• رفتر (فریم)

• پیچ و مهره

• نبشی سینه بند

• ستون وال پست

• سگراد (میل مهار)

• پرلین (پروفیل C وZ)

 

فاکتورهای مهم طراحی سوله

طول سوله

شیب سوله

• ارتفاع دیوارهای سوله

• تعداد قاب های جانبی سوله

• بار گذاری جرثقیل جهت اجرا

• مقاومت در برابر حوادثی نظیر زلزله

• دهانه سوله از فاصله اکس تا اکس

• میزان تحمل سوله در برابر بار برف و باران

• انتخاب سقف مناسب برای پوشش سوله

• بررسی خاک محل مورد نظر جهت اجرای سوله

• طراحی میل مهار و پرلین ها با استفاده از نرم افزار

• دفترچه محاسبات سوله و ارائه طرح سوله با کمترین دور ریز ورق

 

انواع سوله

سوله قوسی

سوله چند ضلعی

• سوله با دهانه مشترک

• سوله با دهانه های مشترک

• سوله با ستون وسط مشترک

• سوله با ستون های وسط مشترک

سوله تک شیب

• سوله با ستون وسط به صورت تک شیب

• سوله با اتصال به ساختمان به صورت تک شیب

• سوله با ستون های وسط مشترک به شکل تک شیب

 

ویژگی های سوله

• سازه سبک باشد.

• انعطاف پذیری بالا داشته باشد.

• به شکل اشکال متنوع ساخته شود.

• دارای استحکام بالا با توجه به نوع کابرد آن باشد.

• امکان طراحی در ابعاد کوچک و بزرگ را داشته باشد.

• امکان استفاده از مواد مختلف در ساخت سوله موجود باشد.

• ایمنی بسیار بالا در برابرعوامل  مخرب محیطی از جمله زلزله، باد، طوفان، سیل و ... را داشته باشد.

 

کاربرد سوله

آشیانه هواپیماها

• اسکت ساختمان ها

• تعمیرگاه ها و فروشگاه ها

• کارخانه ها و مرغداری ها

• سالن های ورزشی و فروشگاه ها

 

شرکت ماموت

این شرکت با گذشت سالها سابقه در تولید انواع ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری، انواع سوله با طراحی های مختلف با بهره مندی از دانش افرادی خبره و کارآزموده در این کار و با رعایت ایمنی کامل در نحوه اجرای سازه به فعالیت می پردازد و به عنوان بهترین و مرغوبترین ارائه دهنده محصولات ساندویچ پانل شناخته شده است. با مشاوره رایگان توسط متخصصین این امر در سایت http://sandwich-panelmammut.com، قیمت ساندویچ پانل مد نظر خود و سایر اطلاعات لازم را به دست آورید.

  • سعید احمدی