تاریخچه اجاره خودرو

اجاره خودرو اولین بار توسط یک شرکت آلمانی انجام شد ، این کار در سال 1904 میلادی شروع شد ، این کار اول توسط یک فرد به نام جویی ساندرز از اوماها انجام شد که یک دستگاه فورد مدل T را به امانت گرفته بود و مبلغی را برای این مدت پرداخت کرد.

سپس در سال 1912 شرکتی با نام SIXT شروع به کار کرایه خودرو کرد ، این شرکت کار خود را با 3 خودرو آغاز کرد ، همچنین در سال 1917 شرکتخودرو کرایه ای با نام Ford Livery Company 18 توسط جویی ساندرز تاسیس شد که تمرکز آن اجاره خودرو فورد مدل Ts بود و برای هر مایل رانندگی با این خودرو این شرکت 19 سنت اجاره می گرفت.

این شرکت اسم های مختلفی در طول فعالیت خود گرفت که از جمله این نام ها می توان به Saunders Drive-It-Yourself System و پس از آن این نام کوتاه شده و به نام Saunders System  تغییر کرد.

جویی سندرز در سال 1926 میلادی شرکت خود را در حدود 56 شهر گسترده کرد و کم کم به رواج این روش برای دستیابی به خودروی مورد نظر خود کرد تا همه مردم را با این روش ابتکاری خود که اجاره اتومبیل لوکس و کلاسیک به همه مردم بود ، آشنا کند.

این روش اوایل مورد استقبال قرار نمی گرفت اما رفته رفته با درک مردم از این شغل ، بیشتر و بیشتر در بین اقشار مختلف رواج پیدا کرد به طوری که بسیاری از افراد که به مسافرت های داخلی و خارجی می رفتند و یا خودرویشان مشکل داشت و نمی توانستند از آن استفاده کنند به اجاره ماشین روی می آوردند.

شرکت فوق در سال 1955 میلادی توسط فردی به نام  Avis  خریداری شد، آویز رقبای زیادی داشت از جمله اولین رقیب های سر سخت آن که او والتر ال جی کوبز بود ، ال جی کوبز در سال 1918 شرکت ماشین اجاره ای خود را در شیکاگو با 12 خودروی فورد T  شروع کرد.

به همین طریق بود که رفته رفته سامانه اجاره خودرو گسترده تر شده و کاربرد اجاره خودرو بیشتر و بیشتر شد.

برای اطلاعات بیشتر و یا اطلاع از لیست قیمت اجاره خودرو می توانید با ما تماس بگیرید.